De meest gestelde vragen en antwoorden over Solids

Dd 28 juli

Beste exposant,

Na weken wachten hebben we eindelijk het fiat gekregen van de Nationale Veiligheidsraad dat beurzen terug opgestart mogen worden vanaf 1 september mits het strikt naleven van het beursprotocol en het verplicht dragen van een mondmasker en voor zover de epidemiologische omstandigheden het toelaten. Het Ministerieel Besluit hieromtrent werd vorige vrijdag gepubliceerd. De overheid ziet in dat een beurs, net zoals een shoppingcenter en een grote handelszaak, in de eerste plaats een “pop-up” marktplaats is waar handel gedreven wordt, vandaar ook de opname van beurzen in het protocol handel. Het spreekt voor zich dat de nieuwe maatregelen die gisteren door de Nationale Veiligheidsraad afgekondigd werden ook door ons goed opgevolgd worden.

Uiteraard kijken wij er naar uit om u en uw bezoekers in het najaar weer te ontvangen. In de voorbije periode hebben wij niet stilgezeten en hebben we een veiligheidsprotocol uitgewerkt voor al onze eventlocaties en onze beurzen in lijn met de maatregelen van het Beursprotocol dat ondertussen goedgekeurd werd door de federale overheid.

Hier vindt u een overzicht van de verschillende veiligheidsmaatregelen die wij vanaf nu hanteren voor al onze beurzen, zowel voor bezoekers als voor exposanten.

Dit zijn de belangrijkste maatregelen:
verplicht dragen van een mondmasker tijdens de op- en afbouw en tijdens de volledige duur van de beurs
vooraf verplicht registreren waarbij alle nodige contactgegevens gevraagd worden om tracing achteraf, indien nodig, mogelijk te maken
verplichte tijdslots om bezoekersaantal te spreiden over de dag
– continue monitoring van de bezoekersdensiteit en crowd control zodat wachtende rijen zoveel mogelijk vermeden worden
gesplitste in- en uitgangen
– verplicht éénrichtingsverkeer of verplicht werken met looplijnen
– prominente veiligheidssignalisatie
– maximaal gebruik maken van de EasyGo Smart Badge: dit laat u toe om leads te verzamelen zonder het uitwisselen van fysieke visitekaartjes


Omdat de veiligheid en gezondheid van onze exposanten, bezoekers en alle betrokken personen bij een beurs, van het grootste belang is, leggen wij ons als bedrijf strikte normen en procedures op inzake ontsmetting en hygiëne. Om het belang hiervan te onderlijnen heeft Easyfairs een partnership afgesloten met het bedrijf SGS, dit is een bedrijf dat internationaal gerenommeerd is inzake veiligheid en de controle erop. Concreet houdt dit partnership in dat er geregeld een audit zal gebeuren van onze eventlocaties en beurzen om een perfecte opvolging van onze veiligheids- en hygiëne protocols te garanderen.

25/08 organiseren wij een webinar waarin wij u toelichting geven bij de verschillende veiligheidsmaatregelen en promotools om van uw deelname een succes te maken. U ontvangt hiervoor eerstdaags een uitnodiging.

Hebt u ondertussen al vragen, dan kan u uiteraard terecht bij uw sales verantwoordelijke Marita Marcelis (marita.marcelis@easyfairs.com of +31 (0)183 680 638).

Wij zijn er alvast 200% klaar voor en hebben er vertrouwen in, dat wij er samen met u, in zullen slagen om Solids Antwerp op een veilige manier te laten verlopen.

Tot binnenkort,
Hou het veilig en gezond.

Dieter Wilssens
Group event director
Solids België – Easyfairs Belgium

Ja. Maak verbinding met het netwerk ‘Antwerp Expo’.

Ja. Aan de ingang van Solids is er een bewaakte vestiaire waar je tegen betaling je spullen kan achterlaten. Vergeet aan het einde van je bezoek je spullen niet op te pikken. De vestiaire sluit gelijktijdig met de beurs.

Verder gelden dezelfde regels als op alle openbare plaatsen: laat niets onbewaakt achter of de security pikt het op. En pas op je spullen: wij zijn niet verantwoordelijk voor diefstal of schade.

Ja. Doorheen de beurshallen kan je cateringpunten vinden. Geniet tijdens je bezoek van een pauze met ontbijt, lunch, tussendoortjes,…

Ja. Door vertoon van je bezoekersbadge geraak je vlot terug binnen.

Ben je iets verloren en ben je nog in Antwerp Expo? Meld je dan bij het Easyfairs Business Point. Ben je al terug thuis? geef ons dan een seintje via brix.hatia@easyfairs.com

Ons engagement voor uw veiligheid

Meer dan ooit is uw veiligheid één van onze hoogste prioriteiten. Onze events en eventlocaties stellen alles in het werk om de properste en veiligste plek te creëren om mekaar te ontmoeten en zaken te doen. Uw gezondheid en welzijn zijn onze topprioriteit.

Reiniging en hygiëne

Desinfectie

Tijdens onze events zullen alle oppervlaktes gereinigd worden met een type ontsmettingsmiddel dat ook in ziekenhuizen wordt gebruikt. De meest aangeraakte oppervlaktes zullen heel regelmatig gedesinfecteerd worden. Electrostatische sprayers voldoen aan de strengste hygiënenormen.

Hand hygiëne

Desinfecterende handgel zal overal op het event en in de gemeenschappelijke ruimtes (zoals seminariezalen) beschikbaar zijn. Ontsmet uw handen regelmatig! Wegwerphandschoenen zijn ook verkrijgbaar.

Smart badge contactloze technologie

Onze Smart Badge technologie is niet enkel handig, het is ook een heel veilige manier om onze events te bezoeken. U ontvangt uw Smart Badge aan de ingang nadat de barcode op uw geprinte voucher of op uw smartphone is ingescand. Dankzij de geïntegreerde NFC chip in de badge, kan u doorheen het hele event product- en bedrijfsinformatie opvragen, zonder enig fysiek contact. Op het einde van de dag ontvangt u al uw verzamelde informatie via email.

Cashless betalen

Om gezondheidsredenen aanvaarden we enkel cashless betalingen in onze Easyfairs eventlocaties.

Food & drinks

U kan nog steeds eten en drinken kopen in onze hallen en op onze events. Onze cateraars zullen alle veiligheidsrichtlijnen respecteren die hun vanuit de overheid worden opgelegd. Wij vragen u vriendelijk om voor het eten uw handen te wassen en te desinfecteren.

Persoonlijke bescherming en detectie

Mondmaskers

Mondmaskers zijn verplicht op onze events. Wij raden u aan om uw eigen exemplaar te dragen maar er zullen maskers verkrijgbaar zijn, indien u het vergeten bent.

Plexiglas schermen

Er zullen plexiglas schermen voorzien worden bij registratie desks, infopunten, cateringpunten en alle andere balies die bemand zijn tijdens het event.

Fysieke afstand

Bezoekersdichtheid

Om voldoende fysieke afstand te kunnen bewaren, zullen we op ieder moment het aantal mensen aanwezig in de hallen monitoren, in lijn met de richtlijnen van de lokale overheid.

Social distancing

Wij vragen u om steeds een afstand van 1,5 meter te bewaren.

Vermijd fysiek contact

Er mag geen lichamelijk contact zijn bij de begroeting: geen handen geven en niet kussen.

Online registratie en touchless scanning

Registreer u voor elk event, registratie op het event is niet langer mogelijk. U kan uw bevestigingsmail met uw toegangscode printen of meebrengen op uw smartphone. Uw barcode zal gescand worden aan één van de (touchless) scanning balies.

Registratie via tijdslot

Op bepaalde events zal u tijdens de registratie of tijdens de aankoop van uw ticket een specifiek tijdslot voor uw bezoek moeten kiezen. Enkel op die manier kunnen de social distancing regels gerespecteerd worden en bespaart u tijd.

Online voorbereiding

Via de website van onze events kan u uw bezoek zo efficiënt mogelijk organiseren. U kan de exposantenlijst en het content programma raadplegen en vooraf inplannen welke firma’s en producten u wenst te zien en welke seminaires u wenst te volgen. Voor bepaalde seminaries dient u zich op vooraf in te schrijven aangezien het aantal plaatsen beperkt is per seminariezaal.

Eenrichtingsverkeer

Eenrichtingsverkeer in de gangen zal helpen om uw bezoek veilig en aangenaam te maken. Bezoekers zullen elkaar minder kruisen en zo kan u makkelijk anderhalve meter afstand bewaren.

Looplijnen

Indien gangpaden voldoende breed zijn om bezoekers in beide richtingen toe te laten, vragen wij u de looplijnen te respecteren die de looprichting aangeven.

Maximum capaciteit in conferentiezalen

In conferentiezalen zal er steeds een afstand van 1,5 meter tussen de stoelen bewaard worden. Dit betekent dat de capaciteit per zaal beperkt wordt, dus kom op tijd. Ga niet zitten op een stoel waar duidelijk op vermeld staat dat hij niet kan gebruikt worden.

Voelt u zicht ziek, blijf thuis

Hoe graag we u ook willen verwelkomen op onze events, wij vragen u graag om respect te hebben voor de gezondheid en de veiligheid van iedereen. Indien u zich ziek voelt – ook bij milde symptomen van een verkoudheid of koorts – blijf dan a.u.b. thuis.

Bedankt!

Wij danken u om deze regels te respecteren.
Hou het veilig en tot binnenkort op een van onze events.

Scroll naar top